Wij hebben Property Manager Amsterdam (PMA) aangenomen toen ze net begonnen. Als er door de jaren heen iets niet goed ging, redeneerden we dat het PMA aan ervaring ontbrak. Maar met de laatste huurovereenkomst konden we dit excuus niet langer rechtvaardigen. Ik zou willen dat we stopten met de samenwerking met PMA voordat het een tijd-, energie- en geldput werd. In de laatste huurovereenkomst die PMA voor ons tekende, stond dat ons pand in dezelfde staat moest worden teruggegeven als waarin de huurder het heeft ontvangen. Inclusief de inventaris, waarvan de huurder bij binnenkomst een gedetailleerde lijst heeft ondertekend. In de overeenkomst stond ook dat de huurder zich bij het beëindigen van het huurcontract moest uitschrijven bij de gemeente. Niettemin slaagde PMA er niet in de huurder aansprakelijk te stellen voor de volgende zaken. De huurder: - Heeft zich niet uitgeschreven bij de gemeente - Beschadigd lakwerk dat verder gaat dan normale slijtage - Beschadigde meubels en vloeren die verder gaan dan normale slijtage - Kan ontbrekende inventaris niet herstellen - Heeft consequent nagelaten schade aan het appartement te melden, zoals vereist door de wet - Het niet uitvoeren van kleine reparaties zoals vereist door de wet PMA verwierp elk van de bovengenoemde kwesties, verwijzend naar de Nederlandse wet en voerde aan dat ze hun bedrijf moesten beschermen. Ik ontdekte echter dat de huurovereenkomst en de Nederlandse wet onze claims ondersteunden. Hierdoor kreeg ik de indruk dat PMA onvoldoende kennis heeft van het Nederlandse recht en de Nederlandse taal. Het gaf mij ook het gevoel dat PMA niet aan onze kant stond. Verder vindt u hier een aanvullende lijst met zaken die tijdens de laatste huurperiode fout zijn gegaan. PMA: - Het is niet gelukt om de juiste eigendomscontroles uit te voeren, een kassa-inventaris uit te voeren en de handtekening van de huurder te verzamelen - Er zijn geen vlekken op alle muren en meubels opgemerkt, met een totaalbedrag van € 5400,- aan reparatiekosten - De woning niet op de afgesproken datum opgeleverd - De woning niet zo schoon opgeleverd als opgeleverd - Er is niet op tijd gecommuniceerd - Slaagden er niet in om de verantwoordelijkheid te nemen voor hun fouten Alles bij elkaar kostte het ons vier weken om de rommel op te lossen, wat niet iets was wat we hadden verwacht toen we een vastgoedbeheerder inhuurden.