JFA Martinez
HousingNow en dan vooral Maya Nirsoe zijn een typisch geval van zodra er nóg geld aan je kan verdienen dan geven zij je aandacht en prioriteit, maar zodra dat geld is verdiend dan houdt dit op. Ik heb twee situaties met Maya beleefd waarbij zij in mijn ogen een erg onprofessionele houding had. Maya heeft mij geholpen het verhuren van mijn woning terwijl ik zelf in Colombia verbleef. Tijdens de gesprekken voorafgaand aan het worden van haar klant. Beloofde zij mij dat kleine incidenten die zij zelf binnen 10 minuten voor mij kon oplossen, ik haar altijd even kon bellen. Uiteindelijk wanneer ik haar een vraag stelde over het nodig hebben van een certificaat voor het kopiëren van een extra sleutel van de voordeur, werd ik herinnerd aan het niet hebben van een onderhoudscontract. Terwijl deze vraag na veel gezeur binnen minuten beantwoord kon worden. De tweede situatie waar ik een gevoel van ontevredenheid heb overgehouden ging over mijn initiële verzoek aan Maya om mij alsnog te helpen aan een tweede huurder. Voorafgaand aan deze vraag dachten wij de onenigheid van conflict 1 hebben uitgesproken. Maya wilde helpen. Hier zou zij uiteraard ook opnieuw aan kunnen verdienen. Maar gaf zij wel aan een week na mijn vraag om haar hulp op vakantie te gaan. Toen ik vroeg of iemand de werkzaamheden voor het zoeken van een nieuwe huurder kon overnemen gaf zij aan dat ik moest wachten op haar terugkomst. Oftewel tijdens haar vakantie zou er niks gebeuren. In de tussentijd ontving ik veel informatie over hoe de Nederlandse overheid het verhuren van woningen steeds onaantrekkelijker probeert te maken. Op de eerste werkdag na Maya haar vakantie informeerde ik haar over dat ik van de dienstverlening wilde afzien. Onmiddellijk begon zij mij van vanalles te beschuldigen. Zij gaf immers aan tijdens haar vakantie tijd en geld in mij te hebben gestoken. Iets wat nooit was afgesproken en waar ik nog expliciet om had gevraagd. Nadat de mogelijkheid op het verdienen van geld was verdwenen moest de huur van mijn woning wel nog Maya worden afgewikkeld. Maya is tijdens een eindinspectie door mijn woning gelopen. Heeft aangegeven dat alles in orde was. En vergat enkel een lekkage van de gootsteen, ontbreken van flessenrek in koelkast, gebroken deurophanging van de meterkast, niet werkende sloten in de slaapkamer, gebroken spiegels van een schoenenkast en krassen en pitten in de witte hoogglans vloer te melden. Daar waar zij voor de belangen van haar “klant” hoorde op te komen, liet zij dit na. Voor de verkoop van mijn woning vroeg ik Maya op 10-05-2023 voor een ondertekende versie van het oude huurcontract. Ik kwam erachter dat deze in mijn administratie ontbrak. Haar reactie was dat ik deze al had ontvangen. Toch was zij zo vriendelijk om deze alsnog voor mij op te zoeken en mij binnen 14 dagen terug te mailen. Uiteindelijk ontving ik dit huurcontract 22-05-2023 in mijn mailbox. 12 dagen deed zij over het versturen van een document wat zij al digitaal had… Naast al deze negatieve ervaringen schroomt Maya het niet om aan de telefoon tegen je te schreeuwen. Erg professioneel en klantvriendelijk. Opvallend dat het hier volstaat met positieve reviews geschreven door personen met Hindoestaanse namen. Wellicht dat enkel zij met fatsoen en redelijkheid kunnen worden behandeld.