Hoewel ik niet vaak reviews schrijf, wil ik mijn teleurstelling over de service van de Amsterdamse maatschappij delen. In de drie jaar dat ik in mijn huidige woning zit heb ik constant te maken gehad met lekkages. Telkens moest ik de Amsterdamse maatschappij aansporen om de lekkages te onderzoeken of opnieuw over de gele vlekken te schilderen door ze constant te mailen en te bellen. Ze leken er erg nonchalant mee om te gaan. Al zou er beperkte beschikbaarheid zijn van vakmannen dan kan je hier minstens over kunnen communiceren, en wellicht kan je dan het volume van verhuur gewoon niet aan. En nu, bij mijn vertrek, is de situatie zelfs gevaarlijk geworden met een lekkage via een lamp in het plafond. Ruim twee weken geleden heb ik hier melding van gemaakt, maar tot op heden is er niemand langs geweest of is er contact met mij opgenomen voor een afspraak. Eerder is vastgesteld dat de goot moet worden vervangen, maar een duurzame oplossing wordt als te kostbaar beschouwd. En dan heb ik het nog niet gehad over hoe de technische dienst is omgegaan met een gaslek bij mijn gaskachel, hier is echter wel excuses voor gemaakt. Wellicht omdat dit een zeer gevaarlijke situatie was. Daarnaast ondervind ik nu problemen met de afdeling verhuur, nu ik de woning wil verlaten. Ik zou graag enkele inboedelstukken, zoals de vaatwasser en het gasfornuis, doorverkopen. Gezien anders zowel de nieuwe bewoner als ik via een gehuurde lift deze items moeten verhuizen vanwege het smalle trapgat. 2,5 weken geleden heb ik opgezegd dus je zou denken dat ze wat meer informatie hebben over het vervolg proces. Helaas wordt mij enkel gezegd dat ik ervan uit moet gaan dat ik het leeg moet opleveren, ze weten nog niet wanneer ze gaan starten met bezichtigen uit een lijst met kandidaten en ik mag zelf ook geen kandidaten aandragen. De onbehulpzaamheid in deze situatie is erg vervelend. Ik hoop oprecht op een verbetering van de service, maar het lijkt er sterk op dat deze partij vooral uit is op gemakkelijk geld verdienen en profiteert van indirecte verhuur en geen verantwoordelijkheid neemt daardoor. Huizen van verhuurders worden hierdoor ook verwaarloosd, dus ook zij hebben naar mijn mening een slechte deal. Deze partij heeft het wonen in mijn huurwoning minder plezier gemaakt en extra stress bezorgd. Daarom ben ik blij dat ik niks meer met ze te maken heb zodra ik de woning verlaat. Ik kwam hier wonen met lekkage en ga hier weg met lekkage. Ik hoop oprecht dat de nieuwe huurder betere service krijgt en niet verder wordt verwaarloosd, en dat er geen misbruik wordt gemaakt van de krapte op de woningmarkt. ALS REACTIE OP DE REACTIE, er is niet meteen gereageerd op mailtjes, dit is ook toegegeven in volgende mails dat iets was blijven liggen. Soms heb ik 5 dagen achter elkaar contact opgenomen voor reactie. Ik heb vaker gebeld ook en dat is niet eens geregistreerd en verder hebben de lekkages maanden geduurd omdat er niks werd gedaan dus grotendeels dat ik daar heb gewoond was dat met lekkage. Verder was ik ook gewoon bereikbaar en moesten de mensen ook via het dak van mijn buurvrouw opkomen. Als ik een keer niet opneem en er wordt met onbekend gebeld dan kan ik niet terugbellen en er wordt geen voicemail achter gelaten. Ik kan niet 24/7 klaar staan om mijn telefoon op te nemen, ik werk gewoon 40 uur. Teleurstellende reactie waar geen verantwoordelijkheid wordt genomen. Ik wilde deze eventueel weghalen als dingen goed werden afgehandeld maar bij deze laat ik hem maar staan.