Yahya Abdelbarr
Vermijd koste wat kost zaken te doen met die mensen, of je nu huurder of verhuurder bent. Ik huurde een appartement in Den Haag en helaas werd het voor de helft aan die gasten verkocht. Er was geen incheckrapport of professionele schoonmaak toen we incheckten en ik had met de vorige eigenaar afgesproken dat er geen professionele schoonmaak zou plaatsvinden en dat werd aan hen overgedragen. Een vrouw genaamd Farah belde ons om langs te komen voor een pre-checkout. Tijdens haar bezoek werd alles uitgelegd over het appartement en de vele problemen en ze was heel begripvol en schreef alles op. Ze vroeg ons om de borden te tellen en wat niet van ons was. Ze liet ons achter met een heel begripvol en vriendelijk briefje. Tijdens de check-out kwam er een man genaamd "Wouter" binnen en hij was zo onbeleefd en onbeschoft dat hij deuren bleef dichtslaan, schreeuwde en tegen dingen schopte, wat onze ene oude schat, die dit allemaal moest aanschouwen, enorm terroriseerde. En hij heeft niet eens iets van het rapport gecontroleerd wat Farah wel had gedaan. Hij kwam binnen met een problematische houding en uiteindelijk schopte hij ons letterlijk het appartement uit, door te roepen: "Haal je spullen eruit en vertrek nu!" Later nam ik contact op met Farah, die aanwezig was bij de inspectie vóór het uitchecken, en zij deed precies het tegenovergestelde en begon ons te bedriegen. Ze hielden de borg meer dan een maand vast en ik stuurde ze een e-mail om ernaar te vragen, maar ze hebben pas gereageerd toen ik een aangetekende brief stuurde met de mededeling dat ik juridische stappen zou ondernemen. Uiteindelijk hebben we, om mijn borg terug te krijgen, een deal gesloten dat ik zou betalen voor professionele schoonmaak "die ik niet kreeg tijdens het inchecken", wat me 350 euro kostte. Nogmaals, vermijd zaken te doen met dat onprofessionele, liegende en oneerlijke bureau.