Samengevat: waardeloze communicatie en weinig initiatief. Wij hebben onze woning voor 7 maanden verhuurd via RotsVast omdat wij op reis gingen. De prijzen waarop wij akkoord hadden zouden volgens Rotsvast exclusief BTW zijn geweest, dit terwijl wettelijk geregeld is dat richting particulieren altijd prijzen inclusief btw gecommuniceerd dienen te worden. Voor de bemiddeling hebben we uiteindelijk het afgesproken bedrag inclusief btw betaald, voor het beheer was dit echt niet mogelijk volgens Rotsvast en dit wilden ze daarom niet uitvoeren. Aangezien we hier pas een maand voordat we op reis gingen achterkwamen hadden we echter niet echt meer een andere optie dan akkoord te gaan om hier toch nog btw bij op te tellen. Een week voor onze reis bleek onze contactpersoon vertrokken te zijn bij Rotsvast. Hierover werd niks richting ons gecommuniceerd en we moesten meerdere keren bellen voordat dit duidelijk werd. Tijdens de reis was er een lekkage ontstaan, hier heeft de huurder op 8 december een mail over gestuurd naar Rotsvast. Op 20 december kregen we van onze huurder te horen dat Rotsvast niet op haar mail had gereageerd, maar dat ze telefonisch hadden aangegeven er achteraan te gaan. Eind januari is er pas iemand langs geweest om naar de lekkage te kijken. Op 17 februari heb ik een mail ontvangen dat de oorzaak was gevonden en opgelost. Vervolgens kreeg ik op 13 maart een kennisgeving van opdracht voor het terugplaatsen van tegels in de badkamer die losgehaald waren bij het verhelpen van de lekkage. Toen we op 22 maart terugkwamen van onze reis waren de tegels nog steeds niet teruggeplaatst. Rotsvast verwijst naar de huurders die niet wilde meewerken, maar die waren er op 15 maart al uit de woning, dus er was al een gehele week de tijd geweest om de tegels terug te plaatsen. Uiteindelijk is na meerdere keren nabellen de boel afgerond op 7 april... Om de facturen van bovenstaande werkzaamheden voor de verzekering te ontvangen was het nodig om meerdere malen te mailen naar Rotsvast waarbij er vaak niet gereageerd werd op de mail en er nog een herinnering nodig was. Daarnaast is 1 factuur vanuit de aannemer dubbel aan ons gefactureerd. Tot op vandaag (16 mei) is dit nog niet opgelost ondanks meerdere malen te hebben gemaild met de vraag waarom dit fout gaat en of dit gecorrigeerd kan worden. Zoals gezegd was op 15 maart de verhuurperiode afgelopen. Rotsvast zou de eindinspectie doen maar op 20 maart hadden wij hier nog niks overhoord. Na navraag kregen we twee dagen later te horen dat de eindinspectie goed was verlopen. Nog twee weken later kregen we pas het rapport en foto's van de eindinspectie. Gedurende de gehele huurperiode heeft Rotsvast niet het volledige bedrag voor verhuur overgemaakt, maar wel geïncasseerd bij de huurder. Na hierover te mailen volgde een creditfactuur. Helaas bleek deze niet correct en moest er nogmaals achteraan gemaild worden om het volledige bedrag te ontvangen.